تصویر sahli@students.irandoc.ac.ir

فرزانه سهلی وایقان

دانش‌آموخته کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش‌شناسی از دانشگاه تهران

زندگی‌نامه

فرزانه سهلی وایقان، دانشجوی دکتری پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) در رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی است. وی کارشناسی ارشد خود را در رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی از دانشگاه تهران در سال ۹۳ و کارشناسی خود را در همین رشته از دانشگاه پیام نور مرکز تهران در سال ۹۰ دریافت کردهاست.  بیشتر فعالیت‌های پژوهشی او پیرامون بازاریابی و تحلیل استراتژیک است. زمینه‌های پژوهشی مورد علاقه وی را بازاریابی، تحلیل استراتژیک، برندسازی، تجاری‌سازی اطلاعات، و مطالعه دانش‌آموزان تشکیل می‌دهد.  

تحصیلات

  • ۱۳۹۱ - ۱۳۹۳ کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش‌شناسی با گرایش مدیریت اطلاعات. دانشگاه تهران
    پایان‌نامه: تحلیل SWOT و موقعیت‌یابی راهبردی مراکز خدمات اطلاعاتی بر اساس مدل دیوید در چارچوب ۴P بازاریابی با راهنمایی دکتر محمد رضا اسمعیلی گیوی

زمینه‌های پژوهش

بازاریابی
تحلیل استراتژیک

تماس

پیشنهاده دکتری تخصصی

طراحی مدل برندسازی کتابخانه‌های دانشگاهی وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری (عتف)

استاد راهنما: 
تاریخ تصویب: 
سه شنبه - ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
چکیده: 

کتابخانه‌های دانشگاهی با چالش­‌ها و فرصت­‌هایی روبه‌رو هستند که با دگرگونی‌های فناوری و صنعت نشر، دسترسی به اینترنت و وب ۲، و تصویر کلیشه‌­ای قدیمی از کتابخانه‌­ها پدید آمده‌اند. اگر کتابخانه‌­های دانشگاهی برند خود را مدیریت کنند و به سوی تجدید برند خود همسو با محیط اطلاعاتی تازه بروند، خواهند توانست در دنیای رقابتی امروز دوام آورند و ارزش واقعی خود را در پیوند با کاربران بسازند. برای برندسازی کتابخانه‌های دانشگاهی، تاکنون مدلی فراگیر که فرایند این کار را به روشنی نشان دهد و ابهام‌های کتابداران، و مدیران را پاسخ دهد، طراحی نشده است. بر این پایه، این رساله ابتدا در پی مفهوم‌­سازی...بیشتر