تصویر milanifard@students.irandoc.ac.ir

امید میلانی فرد

دانش‌آموخته دکتری تخصصی مدیریت فناوری اطلاعات از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران

زندگی‌نامه

به عنوان یک کارشناس فناوری اطلاعات کار تخصصی خود را از حدود ۲۰ سال پیش به عنوان توسعه‌دهنده نرم‌افزار آغاز کردم. در طول این سال‌ها با زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی هم به صورت انفرادی و هم به عنوان عضو تیم توسعه (کد‌نویس، کدنویس ارشد، مدیر تیم، تحلیل‌گر و مدیر پروژه) کار کرده و در توسعه ده‌ها سامانه اطلاعاتی و عملیاتی در سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف مشارکت داشته‌ام.
در سال‌های اخیر بیشتر به حوزه مدیریت و مشاوره در فناوری اطلاعات پرداخته‌ام (هم به صورت آکادمیک و هم عملی). تجربه طولانی من در طراحی و توسعه سامانه‌ها کمک موثری به من در فهم و مدیریت پروژه‌های فناوری اطلاعات کرده است. در حال حاضر کارشناس ارشد فناوری اطلاعات و مدرس دروس مدیریت فناوری اطلاعات در دانشگاه فردوسی مشهد هستم.

تحصیلات

  • ۱۳۹۲ - ۱۳۹۷ دکتری تخصصی مدیریت فناوری اطلاعات . پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران
    رساله: ارائه مدل داده‌ای مرجع برای موسسات آموزشی و پژوهشی وزارت عتف با راهنمایی محسن کاهانی

  • ۱۳۹۰ - ۱۳۹۲ کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی با گرایش استراتژیک. دانشگاه فردوسی مشهد
    پایان‌نامه: ارائه و آزمون مدل تعیین نیازمندی‌های اطلاعاتی مدیران ارشد اجرایی بخش دولتی با راهنمایی دکتر محمد لگزیان

زمینه‌های پژوهش

مدیریت فناوری اطلاعات
مدل‌سازی داده
انباره داده
هوش سازمانی

تماس

پیشنهاده دکتری تخصصی

ارائه مدل داده‌ای مرجع برای موسسات آموزشی و پژوهشی وزارت عتف

استاد راهنما: 
تاریخ تصویب: 
چهارشنبه - ۲۴ دى ۱۳۹۳
چکیده: 

    با وجود گستردگی استفاده از فناوری اطلاعات در سازمان­‌های آموزشی و پژوهشی، در حال حاضر یک مدل داده­ مفهومی مرجع در راستای تحقق ماموریت­‌های اصلی این سازمان­‌ها در سطح کشور وجود ندارد و تنها کار پژوهشی در این حوزه محدود به طراحی و توسعه سامانه مدیریت اطلاعات تحقیقاتی (سمات) ملی بوده است که با هدف ایجاد دسترسی و بهره برداری از تمام اطلاعات پژوهشی و علمی و فناورانه کشور از یک در گاه واحد، ایجاد شده است.

    در نبود یک مدل داده­ مرجع در کشور، هر یک از سازمان­‌های آموزشی و پژوهشی با هدف ایجاد زیرساخت­‌های الکترونیکی مناسب برای انجام ماموریت‌­های خود، به صورت مجزا اقدام به توسعه یا...